Böjtölés fogyás

böjtölés fogyás

Van, aki azért csinálja, mert fogyni akar, mások az egészségi böjtölés fogyás szeretnének javítani, de akadnak olyanok is szép számmal, akik egyszerűen az egészséges életmód részének tekintik, hogy időnként böjtölnek.

böjtölés fogyás

A Google adatkezelési keto étrend minta Számtalan tanulmány igazolja, hogy az Böjtölés fogyás rendkívül jó hatással van mind a testi, mind a mentális egészségünkre, sőt, lehet, hogy még az életünket is meghosszabbítja.

Az alábbi cikkünk azoknak szól, akik most kezdték, vagy most fogják elkezdeni az időnkénti böjtölést.

  • Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett? | Futásról Nőknek
  • Fogyókúrás étrend táblázat
  • Időszakos böjt: biztonságos és hatékony módszer a fogyáshoz Táfelspicc
  • Optimum kávé fogyás

Mi az időszakos koplalás IF? Vagyis az IF-nél nem az a fontos, hogy milyen ételeket fogyasztunk, hanem hogy mikor fogyasztjuk őket. Tehát nem a szó hagyományos értelmében vett "diétáról", inkább egyfajta "étkezési stílusról" van szó.

Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett?

A két legelterjedtebb IF-módszer a napi 16 órás, illetve a heti kétszer 24 órás böjt. Tudnunk kell, hogy az ember az evolúciója során sokat koplalt. Vagy azért, mert nem jutott elegendő táplálékhoz, vagy azért, mert betartotta a vallása kereszténység, iszlám, buddhizmus böjtöléssel kapcsolatos előírásait.

böjtölés fogyás

Gondoljuk csak meg: vadászó-gyűjtögető őseink nem jártak szupermarketbe, hűtőszekrényük sem volt, ennivalót viszont nem mindig találtak, ezért aztán gyakran éheztek, szervezetük pedig idővel alkalmazkodott az akár hosszabb ideig böjtölés fogyás koplaláshoz is. Úgyhogy nem túlzás azt állítani, hogy időnként böjtölni böjtölés fogyás "természetesebb", mint naponta háromszor-négyszer enni.

Összefoglalva: Az időszakos koplalás IF olyan táplálkozási sémát jelöl, amelynek során az evési és a koplalási böjtölés fogyás ciklikusan váltják egymást.

böjtölés fogyás

Az IF napjainkban nagy népszerűségnek örvend az egészségtudatos emberek körében. Hogyan fogjunk hozzá?

böjtölés fogyás

Az időszakos böjtölés elterjedt táplálkozási modell, amelynek sokféle változata ismert, azonban közös bennük, hogy a napot vagy a hetet "evési" illetve "koplalási" böjtölés fogyás osztja, ahol az utóbbiban csak nagyon keveset, vagy egyáltalán nem szabad enni. Evés-nem evés- evés-modell: Ennél a módszernél az ember heti egy vagy két alkalommal 24 órán keresztül koplal, például egyik vacsorától a következő vacsoráig nem vesz magához ételt.

Időszakos böjt: biztonságos és hatékony módszer a fogyáshoz

Az diéta: Lényege, hogy a hét két nem egymást követő napján csak napit kalóriát fogyasztunk, míg a többi 5 napon normálisan étkezünk. A cég összes kedvezményes terméke itt tekinthető meg Mindhárom módszerrel fogyhatunk is, hiszen a szokásosnál kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz, hacsak kompenzálásképpen az evési periódusokban nem böjtölés fogyás halálra magunkat.

Összefoglalva: Az időszakos koplalásnak több módja van, de közös bennük, hogy a napot vagy a hetet "evési periódusokra" illetve " koplalási periódusokra" osztja fel.

Milyen hatással van az időszakos koplalás a sejtjeinkre, illetve a hormonháztartásunkra? Koplalás hatására mind a sejtek, mind pedig a molekulák szintjén számos változás következik be szervezetünkben. Például a zsírtartalékok könnyebb felhasználhatósága érdekében megváltozik a hormonháztartásunk, de fontos sejtregenerálódási folyamatok is beindulnak a testünkben, illetve változások következnek be a génexpresszióban, vagyis a genetikai anyag különböző tulajdonságok formájában történő megjelenésében.

Időszakos böjt: új trend a fogyni vágyók körében

Az alábbiakban összefoglaljukmi mindenre hat pozitívan a koplalás. Növekedési hormon HGH : A növekedési hormon szintje ugrásszerűen, akár ötszörösére is megnő, ami többek közt zsírcsökkenéshez, illetve izomtömeg növekedéshez vezet 4, 5, 6, 7.

Időszakos böjt — Intermittent fasting IF Manapság van a böjtnek egy nagyon divatos formája. Ez az időszakos böjt, amelynek több típusát is ajánlják. Nem olyan extrém, mint akár egy több napos léböjtkúra. Legelterjedtebbek: egy nap böjt, egy nap normál étkezés. A böjtölős napokon csak kb.

Inzulin: Az inzulinérzékenység javul, az inzulinszint drámaian csökken, az alacsonyabb inzulinszint pedig a felhalmozott testháj könnyebb felhasználhatóságát eredményezi 8. Sejtregenerálódás: Koplalás böjtölés fogyás szervezetünkben sejtregenerálódási folyamatok indulnak el, beleértve az autofágiát, melynek során a sejtek lebontják, illetve eltávolítják a sejten belüli böjtölés fogyás és diszfunkcionálissá vált proteineket 9, 10 Génexpresszió: Változás következik be a betegségekkel szembeni jobb ellenálló képességért, illetve a hosszú életért felelős gének működésében 11, Nos, ezek azok a hormonháztartásban, sejtműködésben, illetve génexpresszióban bekövetkező pozitív változások, böjtölés fogyás az időszakos koplalást olyan egészségessé teszik.

Összefoglalva: Koplalás hatására megemelkedik a növekedési hormon szintünk, csökken az inzulinszintünk, változik a génexpresszió, és fontos sejtregenerálódási folyamatok indulnak el.

böjtölés fogyás

Az időszakos koplalással hatékonyan csökkenthetjük a testsúlyunkat " A legtöbb ember azért próbálja ki a módszert, mert fogyni szeretne Ugyanis azáltal, böjtölés fogyás kevesebbszer eszünk, automatikusan kevesebb kalóriát veszünk magunkhoz. Ráadásul az időszakos koplalás olyan változásokat idéz elő a hormonháztartásunkban, amelyek szintén kedveznek a testsúlycsökkenésnek.

Például az alacsonyabb inzulinszinten és magasabb növekedési hormon szinten túl az IF a norepinefrin vagy noradrenalin nevű zsírégető hormon termelődését is fokozza.

Önmagában az IF, vagyis az időszakos böjtölés nem gyorsítja a fogyást Rossz hírek érkeztek a sztárok körében is az egyik böjtölés fogyás diétáról, az intermittent fastingról. A magyarul időszakos böjtölésnek nevezett étrendről ugyanis kiderült, hogy önmagában nem gyorsítja a fogyást, ráadásul nem is a zsírból, hanem az izomtömegünkből veszítünk ezzel az étrenddel először a friss kutatási eredmények szerint. Ám egy friss kutatásból kiderült, hogy önmagában az időszakos böjtölés nem rendelkezik különösebb előnyökkel bármilyen más, normál hétköznapi étkezéshez képest. A San Franciscó-i Kalifornia Egyetem kutatócsoportja dr.

Azáltal, hogy segít kevesebbet enni alacsonyabb kalória bevitel és több zsírt elégetni magasabb kalória leadásaz időszakos böjtölés szinte szükségszerűen testsúlycsökkenéshez vezet. Számtalan tanulmány szól arról, hogy az IF tényleg hatékony módszer a fogyni vágyók számára.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Arra is vannak már bizonyítékok, hogy az időszakos koplalás kevésbé vezet az izmok leépüléséhez, mint a más fogyókúrák által javasolt folyamatos kalóriamegvonás De ne felejtsük el, hogy a módszer azon alapul, hogy segít összességében kevesebb kalóriát magunkhoz venni. Tehát ha az evési periódusokban falni kezdünk, akkor nem fog csökkenni a testsúlyunk.

böjtölés fogyás

Összefoglalva: Az időszakos koplalás egyrészt felgyorsítja az anyagcserét, másrészt segít kevesebbet enni, így igen hatékony módszernek mondható a fölösleges kilók, különösen a hasi háj ellen vívott küzdelemben. Az IF egészségre gyakorolt jótékony hatásai Az időszakos böjtöléssel kapcsolatban számos vizsgálati eredmény áll rendelkezésünkre, a módszert állatokon és embereken böjtölés fogyás kipróbálták már, és az eredmény az, hogy az IF mind a testsúlyunk kordában tartása, mind pedig testi-lelki egészségünk megőrzése szempontjából számos előnnyel jár.

Lehet, hogy érdekel