Dash diéta piramis

dash diéta piramis

Orvostudományi kutatásokban azok a résztvevők, aki DASH étrendet követtek, csökkenteni tudták vérnyomásukat két héten belül.

dash diéta piramis beslimmer kapszula hol kapható

A DASH különböző típusú ételféleségek bizonyos mennyiségű napi adagját jelenti. Az adagok mennyisége és száma aszerint változik, hogy hány kalóriára van szüksége egy nap. Érdemes fokozatos bevezetni a változtatásokat.

dash diéta piramis sikeres diéta

Például először a só fogyasztását korlátozza napi mg-ra, ami nagyjából egy kávéskanálnyi. Ez a mennyiség az összes elfogyasztott só mennyiségére vonatkozik, beleértve a késztermékeket, pl.

dash diéta piramis fogyás inzulinrezisztenciával

Egyen egy gyümölcsöt vagy egy marék apróbb gyümölcsöt az étkezéseihez vagy napközbeni kisebb étkezéseire. A konzerv vagy aszalt gyümölcsöket kényelmesen tudja kezelni, azonban figyeljen arra, hogy ezek ne tartalmazzanak hozzáadott cukrot.

A szokásos mennyiség felét használja vajból, margarinból vagy salátaöntetből és használjon alacsony zsírtartalmú ízesítőket. Alacsony zsírtartalmú tejtermékeket igyon teljes vagy zsírdús tejből készült italok helyett.

Legfeljebb napi 16 dkg húst fogyasszon és néhány étkezése legyen vegetáriánus. Egyen több zöldséget és hüvelyest mint például szárazbabot vagy lencsét.

Tweet DASH egy diéta, ami nem pusztán az álomalak, hanem a hosszú, egészséges élet titka is lehet egyben. Kidolgozásakor ugyan nem kifejezetten a súlycsökkentést tartották szem előtt, de vitathatatlanul súlyvesztéssel, ugyanakkor vitalitásunk robbanásszerű emelkedésével kell számolnunk, ha áttérünk a DASH szerinti étkezésre. Diétázni nem könnyű, életmódot váltani még nehezebb. Valami óriási hajtóerőre, motivációra lenne szükség ahhoz, hogy tartósan felhagyjunk egészségtelen szokásainkkal. Erre a problémára keresték és találta meg a választ Teresa Fung, bostoni kutató, aki munkatársaival több, mint egészségügyben dolgozó nő bevonásával indított egy vizsgálatot az alanyok táplálkozási szokásairól, és azok egészségre gyakorolt hatásáról.

Chips és édesség helyett rágcsaként dash diéta piramis magvakat és perecet, mazsolát, alacsony zsírtartalmú joghurtot, fagyasztott joghurtot, sózatlan vaj nélküli pattogatott kukoricát vagy nyers zöldséget fogyasszon.

Rendszeresen ezeket az ételeket érdemes fogyasztania az energiaigényének megfelelően: Gabonafélék: adag naponta, 1 adag 1 szelet kenyér vagy 10 dkg főtt rizs vagy főtt regenoros diéta Zöldségek: adag naponta, 1 adag 20 dkg nyers zöldség vagy 10 dkg főtt zöldség Gyümölcsök: adag naponta, 1 adag 20 dkg nyers gyümölcs vagy 10 dkg főtt gyümölcs Alacsony zsírtartalmú tejtermékek: adag naponta, 1 adag 2,5 dl tej vagy 4 dkg sajt Húsok, baromfi, hal: 2 vagy kevesebb adag naponta, 1 adag 8 dkg Diófélék, magvak és hüvelyesek: adag hetente, 1 adag 8 dkg Zsiradékok és olajok: dash diéta piramis naponta, 1 adag 1 kávéskanál Dash diéta piramis hetente legfeljebb ötször keveset.

dash diéta piramis fogyni koplalás nélkül

Lehet, hogy érdekel