Diéta alapjai. A diéta alapjai

A Dukan diéta alapjai (a hivatalos)

Az egészséges diéta alapjai Szerző: Hypertonia — Dr. Benczúr Béla Az ateroszklerózis, vagyis az érelmeszesedés okozta szív- és érrendszeri diéta alapjai, különösen a koszorúér-betegség jelenti változatlanul a vezető halálokot világszerte. A szív- és érrendszeri betegségek a férfiakat és a nőket egyaránt érintik. Európában diéta alapjai 75 évnél fiatalabb populációban mintegy 40 százalékban szív- és érrendszeri okok állnak a halálozás mögött.

Mi a jelentősége a szív- és érrendszeri prevenciónak?

Bár a fejlettebb diéta alapjai csökken a szív- és érrendszeri diéta alapjai halálozás, Közép- és Kelet- Európában, beleértve hazánkat is, változatlanul magas. Mi a jelentősége a szív- és érrendszeri prevenciónak? Magas vérnyomás és életmód A keringési betegségek okozta halálesetek 10 százalékánál, a magas vérnyomás is az okok között szerepel. A probléma leginkább az idősebb korosztály számára jelent veszélyt: a 65 év felettiek 40 százaléka szenved magas vérnyomásban.

Magas vérnyomás és életmód A bevezetőben említettek miatt kiemelt jelentősége van a megelőzésnek, amely igen hatékony módszer, hiszen a rizikófaktorok befolyásolásával a koszorúér-eredetű halálozást a felére lehetne csökkenteni, míg a hatékony kezelés 40 százalékos kockázatcsökkenést eredményezne.

A megelőzést szolgáló erőfeszítéseknek élethosszig kell tartaniuk, a születéstől kezdve vagy diéta alapjai korábban is a nagyon idős korig.

  1. A diéta alapjai - Így lesz sikeres a fogyókúrád
  2. Érdemes néhány dologra odafigyelned, ha diétázol.
  3. Olvasási idő perc Ki ne álmodna olyan diétáról, ahol a puffasztott rizskorong típusú száraz fájdalmak helyett az asztalra kerülhet egy kis tepertő, kolbász és a kedvenc sajtunkról sem kell lemondanunk?
  4. Xilit fogyókúra

A teljes népességre vonatkozó, illetve a nagy rizikójú egyénekre koncentráló stratégiáknak ki kell egészíteniük egymást. A kizárólag a nagy kockázatra szorítkozó prevenció kevésbé hatékony, az egészséges életmóddal kapcsolatos széles körű oktatás a legjobb betegségmegelőzési program. Életmód és egészség Az orvosok igen gyakran emlegetik a nem-gyógyszeres kezelést, az életmódváltást.

A Dukan diéta alapjai (a hivatalos)

Ennek jelentőségét nem lehet eleget hangsúlyozni, semmilyen gyógyszeres kezelés nem lehet enélkül kellően hatékony, míg a megfelelő, életvitelszerű életmódváltás önmagában is sokat segíthet a szív- és érrendszeri betegségek elkerülésében. Az életmódváltás magában foglalja az egészséges étrendet, a rendszeres testmozgást, a dohányzás és a túlzott alkoholfogyasztás kerülését és diéta alapjai testsúlycsökkentést.

Hirdetés Az Európai Kardiológus Társaság ESC módszertani ajánlása alapján az egészséges étrend legfőbb összetevői a következők: A telített zsírsavak fogyasztása a teljes energiabevitel 10 százalékát ne érje el, helyette többszörösen telítetlen zsírsavak fogyasztása javasolt.

Az Amerikai Szívtársaság még ennél is kevesebb, 7 százalék alatti arányban határozza meg a telített zsírsavak fogyasztását.

diéta alapjai

A zsigeri zsírok veszélye Sutba dobhatjuk a BMI-t, mint mérőszámot! Legalábbis diéta alapjai egészségi kockázatok szempontjából sokkal pontosabb mutató a testzsír-százalék. A zsigeri zsírok veszélye - Így szabaduljon meg tőlük A transz-zsírsavak fogyasztását le kell szorítani a lehető legkisebb mértékre: feldolgozott élelmiszerekből származó transz-zsírsavakat lehetőség szerint egyáltalán ne fogyasszunk, és természetes forrásból is csak a teljes energiafogyasztás 1 százalékánál kevesebbet.

A diétás étkezés alapjai étrenddel

A napi javasolt rostfogyasztás 30—45 g, főleg teljes kiőrlésű gabonafélék, zöldség, gyümölcs formájában. Napi g gyümölcs fogyasztása javasolt alkalommal.

Napi g zöldség fogyasztása javasolt alkalommal. Hetente kétszer fogyasszunk halat, ebből az egyik alkalommal olajos halat! Nem a zsír a fő ellenségünk A koleszterin- illetve zsírfogyasztással kapcsolatos álláspontok sokat változtak az elmúlt évtizedekben.

A marhasült és a tojás eltűnt a tányérokról, felváltották őket a könnyű joghurtok, a gabonamagvak és a sajtízű ropogtatnivalók. Ugyanakkor a kieső energia pótlására az egészségesnek gondolt, könnyebben emészthető szénhidrátok kerültek előtérbe, és Amerika elkezdett hízni. Ráadásul ma az amerikai populáció betegebb, mint valaha. Diéta alapjai fokozott mértékű szénhidrátfogyasztás — főleg a finomított cukrok — ugyanis súlynövekedéshez vezet, hiszen a szervezetet arra diéta alapjai, hogy zsírok formájában raktározza a kalóriát, ugyanakkor további éhséget gerjeszt.

Az obezitás járványszerű terjedése kedvezett a diabétesz kialakulásának, ezáltal a 2-es típusú cukorbetegség előfordulása — között százalékkal nőtt. Minden tizedik amerikai diabéteszes, és bár a szívbetegségek száma csökkent, de ez sokkal inkább a jobb sürgősségi ellátásnak, a dohányzás visszaszorításának és a koleszterincsökkentő gyógyszereknek köszönhető, változatlanul a szív- és érrendszeri betegségek jelentik a vezető halálokot diéta alapjai Egyesült Államokban is, ráadásul minden harmadik amerikai túlsúlyos vagy elhízott.

Extra ajánló

Hasznos tippek a koleszterinszint csökkentéséért 8 hónapos étrend megfelelő táplálkozás és a testmozgás segít a koleszterinszint normalizálásában. Ezek az első lépések nemcsak a megelőzésben, de a kezelés során is.

diéta alapjai

A koleszterinszintet csökkentő gyógyszerek nem helyettesítik az egészséges életmódot és táplálkozást, sem az egészséges életmód és táplálkozás nem helyettesíti a orvos által elrendelt gyógyszeres kezelést. Az LDL-koleszterin lecsökkentése jelenti a prevenció és a terápia elsődleges célját, mivel az diéta alapjai LDL-szint szoros összefüggést mutat a szív- és érrendszeri események szívroham, halálozás kockázatával.

EXTRA AJÁNLÓ

Mai tudásunk szerint az LDL-koleszterin részecskék sem egységesek: a nagyobb méretű, kevésbé sűrű LDL részecskék kevésbé veszélyesek, mint a kicsi, sűrű LDL-partikulumok. Utóbbiak nehezen távolíthatók el a keringésből, nehezen kötődnek a májsejtek felszínén található, az eltávolításukat végző LDL-receptorokhoz. A kicsi, sűrű, az érelmeszesedést segítő LDL-részecskék számát növeli a telített zsírsav-fogyasztás mellett a túlzott szénhidrát-fogyasztás is.

diéta alapjai

Omega-3 zsírsavak Ezzel szemben a növényi eredetű, telítetlen diéta alapjai, pl. Több tucat nemzetközi szervezet fogalmazott meg az omega-3 zsírsav fogyasztásra vonatkozó ajánlást. Az omega-3 zsírsavak esszenciális zsírsavak, a sejtmembrán alkotóelemei, alapvetően meghatározzák annak megfelelő működését, áteresztőképességét.

A szervezet nem képes ezen esszenciális zsírsavakat előállítania, vagy nem a kellő diéta alapjai, ezért a táplálékunknak kell azokat tartalmaznia. Omega-3 zsírsavak A halolaj esetében régóta ismert, hogy serkenti az agyműködést és jót tesz a szívünknek és az érrendszerünknek is.

A híres-neves omega-3 zsírsavval kapcsolatos pozitív hatások közül amerikai kutatók nemrég azt vették górcső alá, hogyan képes ez a vegyület a diéta alapjai krónikus gyulladásait is enyhíteni.

Életmód és egészség

Omega-3 zsírsavak: így csökkentik a gyulladást A legfőbb omega-3 zsírsav források: hidegtengeri halak lazac, tonhal, szardíniaalgák, krill, bizonyos növények lenmag, diófélék.

Kinek ajánlott a fokozott omegabevitel? A krill A krill, vagy világító rákok, a rákok altörzsébe és a felsőrendű rákok osztályába tartozó család.

A világító rákok fontos tagjai a zooplanktonnak, főleg mint táplálék jelentősek a sziláscetek, manták, bálnafélék, fókák és néhány tengerimadár-faj számára. A krill norvég szó, halivadékot jelent. A világító rákok tippek fogyáshoz világ minden óceánjában előfordulnak.

Kedvező élettani hatások

A tápláléklánc sarkköve, mely a lánc legalján álló növényi planktonnal fitoplankton és a nála kisebb állatokkal táplálkozik és ezek anyagait teszi fogyaszthatóvá a krillen élő jóval nagyobb szervezetek számára. A krillhalászat elsősorban a déltengereken és a Japán körüli vizeken jelentős, évente ezer tonna. Főbb felhasználási területei: vízinövények termesztése és diéta alapjai tenyésztése akvakultúraakváriumi haleledel, horgászcsali, gyógyszeripari alapanyag, mintegy tizedéből olajat készítenek.

A hagyományos halolaj az omega-3 zsírsavakat trigliceridek formájában tartalmazza, melyek a vékonybélben az emésztés során alkotórészeikre bomlanak, majd elsősorban a májba transzportálódnak, növelve a szervezet energiaellátását és a zsírraktárakat.

Ugyanakkor a krillolajban a fehérjéhez kötött omega-3 zsírsav könnyebben felszívódik, diéta alapjai a szervezet sejtjeihez jut, beépül a sejtmembránba, és főleg az agy hasznosítja.

A fogyás elengedhetetlen kellékei

A krillolaj-fogyasztás hasznát számos klinikai vizsgálat igazolta. A krillolaj erőteljesebben javította az omegaindexet a halolajhoz képest, egy másik vizsgálatban előnyösen befolyásolta a kóros lipidprofilt, beleértve az össz- és LDL-koleszterint, a trigliceridet, valamint a HDL-koleszterint. A krillolaj omegaforrásként igen hatékony kiegészítője az egészséges étrendnek, a legnagyobb hasznot nem a kialakult betegségek gyógyszeres fogyi video, hanem már a fiatal kortól hosszú távon megvalósuló diéta alapjai életvitel részeként remélhetjük.

Hypertonia és a kardiovaszkuláris diéta alapjai A Magyar Hypertonia Társaság és a Magyar Nephrologiai Társaság szakmai támogatásával betegtájékoztató folyóiratot indított útjára a Tudomány Kiadó a magas vérnyomással élők ismereteinek bővítésére.

A diéta alapjai, avagy hogyan fest egy diétás étrend?

A lap hasznos tudnivalókat tartalmaz a betegségről, kezelésének módjáról, szövődményeiről és elkerülésük lehetőségeiről. A tájékozottság, a betegséggel kapcsolatos tudnivalók elsajátítása vitathatatlan szerepet játszik a kezelés sikerében, a jó diéta alapjai elérésében, az életminőség javításában, a szövődmények elkerülésében, késleltetésében. A kiadvány szakmai felügyelet mellett készül, ellenőrzött írásokat tartalmaz.

Lehet, hogy érdekel