Iifym diéta

Fordított étrend A IIFYM diéta elfogyasztja-e azt, amit szeretne

Clean eating vagy flexibilis iifym diéta A fitness ipar világszerte milliárd dolláros piacot fed le, ami 30 billió azaz 30 ezer milliárd egységet jelent jó erős magyar valutában számolva.

A hobbisport köré épülő ipar legálságosabb húzása annak a hazugságnak a rendszerszintű felépítése és elterjesztése, ahogy a profit kedvéért összemosta a profi testépítést a hobbisporttal.

A kettőt egy lapon említeni olyan, mintha az Irigy Hónaljmirigyet hasonlítanánk Liszt Ferenchez. El kell azonban fogadnunk a tényt, hogy a fogyasztói társadalom álságosságai és profitorientáltsága nélkül a tőke nem próbálná meg előrefele menekülve újratermelni önmagát, így biztosítva a folyamatos fejlődést. Enélkül tehát nem lenne féle ízesítésű, jó minőségű fehérjénk, nem lennének kiváló tartalmak - nem magamra gondolok, jade - menő edzőtáskánk vagy egyáltalán igényes konditermek minden sarkon, ahova lejárhatunk.

Ahhoz viszont, hogy eligazodjunk az ipar táplálta információrengetegben tudnunk kell elválasztani mi az ami számunkra hasznos, igaz és mi az, ami kizárólag érdekek táplálta tukmálás, ami a gyakorlatban nem fog hozzásegíteni minket a fizikumunkkal iifym diéta céljaink elérésében.

Ennek a blognak az a célja, hogy kézzelfogható, gyakorlatilag is hasznos információkat nyújtson azoknak, akiket érdekel a naturál testépítés, az alakformálás, akik egy jobb fizikumot akarnak faragni maguknak. A hardcore testépítés és az emberek Olympia színpadon álló szörnyek videóiból akarunk ihletet meríteni a táplálkozás és az edzés tekintetében.

Ebben a bejegyzésben a legfőbb diéta koncepciókról lesz szó, összehasonlítva, azok előnyeit és hátrányait, és tiszta vizet öntünk a pohárba, hogy a jelenleg két iifym diéta táplálkozási irányzat közül melyik az amit követni érdemes, ha hosszú távú eredményeket akarsz elérni.

IIFYM diéta: hogyan lehet fogyni mindent enni

Koncepciók: Clean eating vs. Az egyik az úgynevezett 'clean eating', az egészséges táplálkozás ami a top testépítők által követett étrendeket mímeli. Sok fojtós csirke rizzsel és brokkolival, iifym diéta szar, száraz és íztelen, viszont feldolgozott élelmiszertől és méreganyagoktól mentes kaják alkotják. Alapvetően ez is az energiaegyensúlyon alapszik, vagyis a kalóriabevitel és kalóriafelhasználás balanszán, azzal a különbséggel, hogy a fogyasztható ételeket nem korlátozza az egészségesnek tartott klasszikus testépítő ételekre.

Az alapgondolat az, hogy tartsd be a napi kalóriamennyiséget és megfelelő arányban vidd be a fehérjét, szénhidrátot és a zsírt, azon belül viszont egyél iifym diéta csak szeretnél. Igen, lemehet vacsira iifym diéta rántott pizza a csülkös fagyival töltött kürtőskaláccsal, amit meg lefojthatsz egy másfél literes Cobra energiaitallal, ha mindez a napi kalóriabeviteledbe belefér.

Prioritások a diétában A pro és kontra összehasonlításhoz vegyük elő a mi az amit a tudomány és a tapasztalatok mondanak a táplálkozás aspektusainak priorizálásával kapcsolatban.

iifym diéta

Minden diéta alfája és omegája az energiaegyensúly. A kalóriabevitel mértéke határozza meg a testsúlyunkat. Vannak spinning hatása a fogyásra Darwini evólúciót tagadók, vannak akik a mai napig hiszik, hogy a föld iifym diéta, vannak MSZP szavazók, és vannak akik mindenféle hormonális hablattyal magyarázzák a testzsírszázalék alakulását.

Szerintem ez az a réteg, amely potenciális célközönsége a hitgyülinek szcientológus egyháznak is. A napi kalóriaigényünk egyénenként más, de viszonylag könnyedén belőhető. Ha ennél többet fogyasztasz, hízni fogsz, ha kevesebbet akkor fogyni. Akkor is ha hormonális okok vagy valamilyen betegség miatt a kalóriaszükségleted alacsonyabb vagy magasabb az átlagosnál.

iifym diéta

Ha fogyni szeretnél a legfontosabb lépés, hogy kiszámold a kalóriaszükségleted és ennek megfelelően állítsd be a napi étkezéseket. Ezek megfelelő bevitele elemi fontosságúak az átlagember egészségének fenntartásához. Az emberek Nem kell iifym diéta a szénhidráttól, sem a zsírtól félni, de elsősorban a kalóriabevitel miatt fontos, hogy megválogassuk mit és hogyan fogyasztunk.

IIFYM kalkulátor

A fehérjebevitelt ezért be kell lőni 1. Nem számít, hogy pl. Nem kell számolgatni a makrókat. A gyakorlatban ez azt iifym diéta, hogy figyelj a bevitt kalóriamennyiségre, és biztosítsd a napi fehérjeszükségleted. Ha ez a kettő iifym diéta, az eredmények jönni fognak. A fontossági sorrend harmadik eleme a kalóriaminőség. Ez annyit jelent, hogy a szervezetünknek nem mindegy, hogy kalóriát milka csokiból viszünk be, vagy zabkásából és gyümölcsből.

  • Diéta lustáknak
  • Mimi Fitness: A flexible dieting, vagy IIFYM alapjai
  • 90 napos diéta vélemények
  • Igen igen.

Felülről a második helyen az étkezési gyakoriság és azok időzítése áll. Hány étkezésre bontsuk a napi kalóriabevitelt iifym diéta ezt milyen időközönként fogyasszuk. Reggelit érdemes enni, mivel a szervezet olyankor órák óta "éhezik", érdemes fehérjét bevinni, hogy legyen mit szintetizálni ugye. A vacsora ugyanez pepitában. A kettő között pedig legalább egy étkezést be kell suvasztani. Tanulmányok szerint a napi 4 étkezés a legelőnyösebb és a kalóriabevitel további étkezésekre bontása nem jár előnnyel.

Ha pontosan ugyanazt a kajamennyiséget, amit eddig 3 étkezésre ettél, ezután 5 étkezésre elosztva fogysztod, hobbitestépítőként semmi különbséget nem fogsz tapasztalni a fejlődésedben. Vannak viszont egyéb, másodlagos előnyei pl. Mindenki, aki fehérjét iszik, de összevissza eszik mellette az nyugodjon meg, hogy minden korty fehérje kidobott pénz.

Ha mindenképpen ajánlanom kellene táplálékkiegészítőt valakinek, akkor azt mondanám, hogy jó étrend mellett fehérje és kreatin. Az edzés előtti pörgetők fáradt napokon átlendítenek a fásultságon, de ezekben van mg koffein, ez két duplapresszónak simán megfelel, ezt nem mindenki bírja.

Próbáld ki, ha valami érdekel, de csodát ne várj ezektől, szinte semmit tesznek hozzá a fizikumodhoz. A 'tiszta táplálkozás' a klasszikus csirke-barnarizs-brokkoli-ásványvíz diéta. Az ezt követők csalónapon is csak szabadtartású marhasteak-et esznek és náluk az ételek élvezeti értéke utódlagos szempont az étrend kialakításánál.

A megközelítés alapja itt is a kalóriaegyensúly, ezen felül extrém szigorúan véve a kalóriaminőséget. A cukor és tészta teljes mellőzése kötelező, de sokan - a hülyébbek - még a gyümölcsök egy csoportját is iifym diéta a "túl magas cukortartalom" miatt. Előnye, hogy nehéz túl sokat enni, ha műanyag dobozból eszed a tegnapi száraz rizst és a fojtós csirkemellet, könnyen követhető a kalóriabevitel, pontosan be tudod lőni a makrók arányát és nem kell túl sokat agyalni, hogy mit egyél másnap stb.

Egészségügyi szempontból abszolút előnyös, a fehérjét sovány húsokból, zsírszegény tejtermékekből, hüvelyesekből fogyasztják, a szénhidrátok zab, rizs ebből nem ám a B kategória, hanem valami fancy, duplaáronzsírt pedig leginkább másodlagosan a táplálékokból nyernek. Aki lelkifurka nélkül nem ihat iifym diéta egy pohár bort iifym diéta, akkor sem, ha épp nem kell fotózásra, versenyre vagy egy szimpla hétvégi strandolásra készülnie, az minimum legyen versenyző.

A élvezhetetlenség határát súroló ételek, a monoton étrend, a folytonos, extrém önmegtartóztatás mindentől rengeteg mentális energiát emészt fel feleslegesen.

Szerintem az egyik, ha nem a legjobb étkezési rendszer ez, nagyon sok előnye van, de nem való mindenkinek. Hogyan működnek a különféle diéták?

Rengeteg kezdő testkontroll iifym diéta vélemények követi el a hibát, hogy egyik napról a másikra akar tökéletesen táplálkozni, életmódot váltani.

Nincsenek tisztában azzal, hogy mekkora kihívás a diétának ez a formája, ezért aztán rövid úton nagyon sokat bele is buknak. Ki ne szeretne kurvajól kinézni és iifym diéta enni épp, amit a szeme megkíván. Működik, mindenki nyugodjon le a pics ba. A súlyfelesleg kalóriatöbblet, a fogyás meg kalóriadeficit eredménye. A forma szempontjából mindegy miből viszed be a kalóriákat.

Kicsit hatalmasnak tűnhet számodra a hinés, és igazad van, iifym diéta óvakodsz. A mindennapi életben annyi hülyeséget mondanak nekünk, de egy szinten A cél ma azelemezze ezt az új étrendet, amely felpörgött és döntse el saját maga. Az a benyomásom, hogy mindez kezdi csiklandozni a kíváncsiságát. Mint tudják, a makrotápanyagok alapvetően szénhidrátokból, fehérjékből és zsírokból állnak.

Ha te csirkéből, fogyokura vizhajtoval meg salátából zabálnál túl sokat, ugyanúgy meghíznál, mintha csokiból meg pizzából vinnéd be ugyanazt a kalóriamennyiséget, csak ugye csirkerizsből nagyon nehéz degeszre zabálni magad, mert kalóriaszegényebb és az élvezeti értéke sem sarkall repetázásra. Nem az ételtípustól hízol meg, hanem a kalóriatöblettől.

Egyes ételek kalóriadúsak, mások kalóriaszegények.

Útvonalterv:

Szóval a legnagyobb előnye, hogy lemondani inkább csak a mennyiségekről kell, így elméletben könnyebben fenntarthatónak kellene lennie de nem az. KONTRA Személyesen senkit nem ismerek, aki hosszú távon szép eredményeket tudott volna ezzel a módszerrel elérni, ugyanis van néhány komolyabb probléma a metódussal. Először is nagyon nehéz számolni a kalóriákkal, ami az egésznek az alapja, másrészt junk food-ból nehéz fedezni a fehérjebeviteled, a legtöbb gyorséttermi kaja a szénhidrát köré épül.

Harmadrészt zsíros, kalóriadús ételekből az adott kalóriakereten belül egyszerűen kevesebbet ehetsz meg, mint a kalóriaszegény variációkból. Egy 15 dekás grillezett csirkemellsteak fűszerekkel kb kalóriát jelent, ugyanez a hús rántva, olajban sütve kalóriát hatékony diéta 50 felett, vagyis az első esetben ugyanazért iifym diéta kalóriáért sokkal többet ehetsz.

Ugyanaz a kalóriás ebéd lehet egy szutyok kis adag, ami után egy órára már éhes vagy, vagy ehetsz egy jó nagy tál ételt, ami eltelít órákra.

Ketonok és makrotápanyagok

A nap végén nem mindegy, hogy mennyit sikerül besúvasztanod a pl. Megeheted egy pizzával is, de a nap hátralevő részében rohadt éhes leszel, vagy megeheted 4 étkezésre, amikkel jól is laksz és amik megakadályozzák, hogy az éhség miatt bedöntsd az étrendet és beszaladj egy snickersért a kis boltba.

Egy másik - számomra - komoly probléma, hogy a feldolgozott élelmiszerek, az édességek, gyorséttermi kaják, tészták olyanok, mintha a fejedhez tartott pisztolyt kibiztosítanád. Egyszerűen elindít egy folyamatot, iifym diéta visszafordulni már nagyon nagyon nehéz. Ha édesítővel, cukorral, ízfokozókkal teli kaját tömsz magadba nehéz meghúzni a határt.

Nem mondom, hogy lehetetlen, de sokkal kevesebb ember képes rá, mint egy kiegyensúlyozott diétát tartani hosszú távon. Emellett a kalóriaminőség is megér egy misét.

Citromos csirke Orzo leves

A transzzsírok és a rossz minőségű szénhidrátok még akkor sem egészségesek, ha a nem viszed túlzásba a kalóriákat és jó formában vagy. A szíved és az érrendszered hosszú távon megsínyli ha mérgekkel tömöd magad. Ez attól iifym diéta hozzád melyik passzol jobban. Ha a végletek embere vagy, akkor nincs miről beszélni, van viszont középút azoknak, akik fogynának is, de ennének is jókat. Szögezzük le, hogy az életmódváltás, a testépítés, az alakformálás áldozatokkal jár mindig. Olyan nincs, hogy nem hozol áldozatokat és megváltozik valami.

Ha te nem vagy hajlandó rossz időben is edzeni menni, nem vagy hajlandó változtatni az étrendeden, lemondani bizonyos dolgokról, ha folyton a balfasz kompromisszumokat keresed minden szituációban, az úgy nem fog menni.

iifym diéta

Ha képes vagy fegyelmett lenni, betartani néhány fontos szabályt akkor az életmódváltás kevésbé lesz fájdalmas, mint amilyen lehetne. A hybrid diétának ez a lényege. Nem zárunk ki egyetlen ételcsoportot sem, nem demonizáljuk a makrókat, de okosan táplálkozunk. Az ételeket többnyire alacsonyabb kalóriatartalmú ételekből válogatjuk össze, amikből nagyobb adagokat fogyaszthat az ember, hogy a jóllakottság érzése tovább tartson, de emellett okos receptekkel megtartjuk a kenyeret, a hamburgert, jól választjuk meg a nassolnivalókat, beépítjük az iifym diéta snack-eket az étrendbe, a kalóriamennyiség viszont kőbe van vésve.

Én az 'életmódváltást' a cukor és a tészta teljes kizárásával kezdtem és évekig tartottam is magam hozzá. Nagyszerűen működött, nyilván mert ezekből rengeteg kalóriát vittem be és a tészta helyettesítésénél, a rizsből, bulgurból egyszerűen nem volt meg a túlevés faktor. Már évek óta szemezgettem ezzel a hybrid étrend dologgal, ami igen jól hangzott olyasvalakinek, aki nehezen viseli a lehetetlenül szigorú iifym diéta. Az elmúlt hónapokban aztán fokozatosan próbáltam ki olyan recepteket, amik belefértek ebbe az új módszerbe, amikkel kontrollálni tudtam a kalóriabevitelem és biztosítottam a szükséges napi fehérjebevitelt.

A makrók számolgatásából, meg a sakkozásból fennmaradó energiáimat meg olyasvalamibe fektettem, amiknek értelme iifym diéta van. Miután magamon is kitapasztaltam a 'módszert', írtam egy receptgyűjtemény féleséget, amit aztán a jelenlegi programosok is megkaptak, hogy megnézzük tényleg működik-e a történet, de erről majd a következő bejegyzésben írni fogok. Ha testformálásról van szó, meg vagyok győződve róla, hogy ez az az irány, ami széles körben, az átlagember számára a lehető legfájdalommentesebb.

  • Szupermodellek diétája
  • Keto vs Makró Melyik a jobb makró diéta terv a gyors fogyáshoz • IIFYM • Számolja ki a makrókat
  • Gyógyszertárban kapható étvágycsökkentők
  • Keto vs Macro: Melyik a felsőbbrendű?

Minden programos, aki velem dolgozik ezentúl ez alapján csinálja a diétát és alig várom, hogy lássam milyen fasza eredményeket lehet elérni úgy, hogy nem fulladnak meg a csirkerizsbe.

A receptgyűjtemény egy könyvvé bővült időközben, amiről a következő, vagy az azutáni bejegyzésben többet is megtudtok.

Lehet, hogy érdekel