Klimax diéta

Menopauza - Hogyan táplálkozzon?

Facebook Rengeteg kellemetlen, addig szokatlan tünettel étrend beállítás megküzdenie egy nőnek a menopauza idején.

Kevesebb energia, mint korábban

Ráadásul a klimax általában nem egy rövid életszakaszt jelent, hosszú évekig is eltarthat. Szerencsére a nehézségek, legyen az a hízás, a hangulatingadozás vagy a hőhullámok, kezelhetőek. Menopauza idején sok klimax diéta mellett helyes étkezéssel enyhíthetünk a tüneteken. De milyen diétát érdemes követni ilyenkor?

Menopauza - Hogyan táplálkozzon? Árki Ildikó, háziorvos Az életkor előrehaladtával egyre több pluszkiló rakódik a derék- és csípőtájékára. Mi ennek az oka és mire kell vigyáznia az étrendjében? Kevesebb energia, mint korábban A hormonok valójában csak kismértékben felelősek a változókori súlygyarapodásért. Sokkal inkább arról van szó, hogy a testnek az évek múlásával egyre kevesebb az energiaigénye.

A menopauza időpontja, vagyis amikor a rendszeres, minden hónapban jelentkező menstruáció elmúlik, a petefészek tüszőhormon-termelése csökken, majd megszűnik, minden nőnél más. Vannak, akik már 45 éves koruk körül, míg mások csak hatvanéves koruk felett szembesülnek vele.

A változókor és a diéta

Ami viszont közös, hogy ilyenkor egy sor kellemetlen tünettel kell szembenézniük a nőknek. Az egyik jellemző tünet, hogy megváltozik a testük. Természetesen egyénenként eltérő mértékben, de hízásnak indulhatnak, még akkor is, ha semmivel nem visznek be több kalóriát, mint korábban. A változókorra jellemző tünetek még a naponta klimax diéta is jelentkező hőhullámok, izzadás, hangulatingadozás, alvászavarok megjelenése, hajhullás, a nemi vágy csökkenése, hüvelyszárazság, gyakoribb vizelési inger.

Emellett sajnos sokaknál megjelenik a csontritkulás és nő a szívbetegségek kialakulásának kockázata.

Megfelelő étkezés

Szerencsére a különböző gyógyszeres kezeléseken túl sokkal egyszerűbben, a megfelelő étrend kialakításával is javíthatunk valamennyit az állapotunkon.

Mit jó enni a menopauza idején? Az alapszabály menopauza idején is az, klimax diéta általában elmondható az egészséges táplálkozásról: sok zöldség, gyümölcs, hal és sovány hús, tej- tejtermékek, rostban gazdag szénhidrátok fogyasztása, és sokkal klimax diéta cukor és zsír az étrendben.

klimax diéta

Vannak azonban olyan ételek, élelmiszercsoportok, amelyek kifejezetten előnyösek ilyenkor. Halak Menopauza idején csökken az ösztrogénszint, ami növeli a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának esélyét. A halakban található omega-3 zsírsavak viszont szabályozza a koleszterinszintet, így csökkenti például egy szívinfarktus kialakulásának lehetőségét.

Ha ez még nem lenne elég, megjelennek a nehezen leadható kilók is… A klimax alatt jelentkező extra kilóknak speciális oka van, ezért is olyan nehézkes megszabadulni tőlük. Fontos, hogy a helyzetnek megfelelő módszerrel vágj bele fogyókúrádba — ebben segíthet Neked Klimax és fogyás fogyókúrát támogató termékcsomagunk, EXTRA kedvező áron! Miért jönnek klimax diéta plusz kilók a klimax ideje alatt? A menopauza alapvetően a hormonális változások ideje, ez áll a hízás hátterében is. Teljesen elbillen ilyenkor a 2 legfontosabb női hormon, az ösztrogén és progeszteron egyensúlya.

Több kutatás igazolta, hogy azok a nők, akik menopauza idején hosszabb időn keresztül omega-3 zsírsavakat fogyasztottak, arról számoltak be, hogy ritkábban klimax diéta náluk a hőhullámok és az éjszakai izzadás. A halak emellett D-vitaminban is gazdagok, ami a kalcium szervezetbe való megfelelő beépüléséhez kell. Így nemcsak a szívbetegségek, hanem a csontritkulás klimax diéta is hasznosak lehetnek. Többek között szardínia, makréla, lazac fogyasztása javasolt akár de nem kizárólag olajos halkonzerv formájában is.

Olajos magvak A halak mellett az olajos magvak is tartalmaznak omega-3 zsírsavakat, így ezekből is hasznos többet enni menopauza idején.

Menopauza és hízás

De a dió, a mandula, a kesudió, klimax diéta lenmag és a chiamag nem csak emiatt fontosak ilyenkor. Az olajos magvak E-vitaminban is gazdagok, ami jó hatással lehet a hüvelyszárazságra, nem is beszélve arról, hogy megszépítik a hajat és a bőrt. Emellett a magvak egy része jó kalcium- és magnéziumforrás is, ami szintén hasznos klimax környékén.

Klimax diéta tejtermékek Az egészséges csontozat megőrzése érdekében célszerű a zsírszegény tej, tejtermékek rendszeres fogyasztása.

Egy jó hír: menopauza-diéta!

Kiváló fehérje, kalcium, D-vitamin és A-vitamin források. Zöldségfogyasztás és a szója A csökkenő ösztrogénszint természetes kompenzációja érdekében javasolt a szója, és a szójából készült nyersanyagok étrendbe iktatása.

Noha sajnos a fiatalok körében is egyre gyakoribb az elhízás, mégis a legjellemzőbb az, hogy a nőkre csak szülés után, illetve a kor előrehaladtával szaladnak fel igazán a plusz kilók.

7 és 17 fogyókúrás italpor árukereső szója fitoösztrogéneket tartalmaz, amikkel csökkenthetők menopauza időszakában a jelentkező tünetek. Egy hosszabb, 17 ezer változókorú nőt érintő vizsgálat szerint klimax diéta, akik több zöldséget, gyümölcsöt és szóját ettek, úgy érezték, hogy kevesebb hőhullámmal kell megküzdeniük, mint korábban.

  1. Menopauza - Hogyan táplálkozzon?
  2. Fogyókúra este 6 után
  3. klimax, anyagcsere, kor, fogyás, karcsú, derék, fogyókúra,
  4. A törlés kéréséig
  5. Egy szigorú diéta is megemelheti a kortizolszintet: egy tanulmány szerint a kalóriaszegény étrenden élő nőknek alapvetően magasabb a kortizol- és stressz-szintje a normál étrenden élő társaikénál.
  6. Menopauza és hízás Menopauza és hízás A legtöbb nő életében 50 éves kor körül fejeződik be a termékeny időszak.

A kutatók kiemelték klimax diéta úgynevezett keresztesvirágú zöldségek, vagyis a brokkoli, a karfiol, a kelkáposzta és a káposzta jelentőségét is. Gyümölcsök Ami a gyümölcsöket illeti, a C-vitaminban gazdag gyümölcsök szintén segíthetnek a hőhullámok leküzdésében és a vizelettartási problémák megelőzésében.

Emellett különösen a sötét bogyós gyümölcsök javíthatnak a menopauza tünetein. Egy nyolchetes vizsgálatban 60 menopauzás nőnek javasolták, hogy egyenek naponta 25 gramm fagyasztva szárított epret, ami csökkentette a vérnyomásukat a kontrollcsoporthoz képest.

Miért jönnek a plusz kilók a klimax ideje alatt?

De az áfonya, a málna, a szeder fogyasztása is hasznos. Mi az, amit jobb elkerülni? Ami egyébként sem egészséges, azt menopauza idején még inkább tanácsos elkerülni.

klimax diéta

Különösen igaz ez a sok hozzáadott cukrot tartalmazó ételek, például a különböző péksütemények, kekszek, édességek fogyasztására. Ezek ugyanis nemcsak a menopauza idején könnyebben felugró kilókat növelik, hanem a változókor egyéb kellemetlen tüneteinek, a hőhullámoknak, izzadásnak a gyakoriságát is. Csökkenteni kell az alkoholfogyasztást is, ugyanis hiába étkezik valaki egészségesen, ha az alkohol megakadályozza a kalcium és más hasznos ásványi anyagok beépülését a szervezetbe.

Ugyanez elmondható klimax diéta koffeinben gazdag italokról, mint a kávé, a kóla vagy a különböző energiaitalok. Utóbbiak egyébként nagyon sok cukrot is tartalmaznak, klimax diéta szintén káros.

Menopauza - Hogyan táplálkozzon?

Egy közel változókorú nő részvételével végzett kutatás szerint a koffeinfogyasztás ugyan nem növelte a hőhullámok számát, viszont az erősségüket igen. Ráadásul az ebben az időszakban gyakrabban jelentkező alvászavaroknak sem tesz jót a koffeinfogyasztás.

klimax diéta

Mozgás Ne feledkezzünk meg a mozgás fontosságáról sem. Alapból a fizikai aktivitás napi szintű beépítése az életmódba sokat segíthet a menopauza negatív tüneteinek enyhítésén.

EXTRA AJÁNLÓ

Ráadásul az anyagcsere szinten tartására, illetve fokozására kiválóan alkalmas a mozgás, ezzel hozzájárulunk az elhízás elkerüléséhez. A csontozat erősségének megőrzése érdekében választhatjuk a futást, labdajátékokat, ugrókötelezést. A cikk a Budai Egészségközpont szakértőinek közreműködésével készült.

Címkék: evés diéta mozgás étkezés klimax ösztrogén menopauza változókor Kommentek: A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi.

Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban. Nincsenek hozzászólások.

Lehet, hogy érdekel